Matkailun kehittäminen
Matkailuhankkeet
#HimosJämsä -yritysryhmähankkeet
#HimosJämsä ja SOTU –somella tulosta on matkailu- ja palveluyritysten yritysryhmähanke, jossa toteutetaan yrityslähtöisesti markkinoinnin toimenpiteitä ja analysoidaan niiden tuloksellisuutta.
Matkalla Suomen Sydämessä
Matkalla Suomen Sydämessä on Mänttä-Vilppulan, Jämsän, Juupajoen, Keuruun, Oriveden, Ruoveden ja Virtain matkailuverkosto, joka toteuttaa kansainvälistä matkailumarkkinointia alueen yhteistyönä.
Lakeland – Jyväskylä Region 2019-2021
Lakeland-hankkeen tavoitteena on luoda Keski-Suomesta tiivis osa Visit Finlandin Western Lakeland -aluetta ja suunnitella ja kehittää uusia tuotteita matkanjärjestäjien tarpeisiin.
Vetovoimaa Keitele-Päijänne matkailuun
Vetovoimaa Keitele-Päijänne matkailuun -projekti keskittyy alueen matkailutarjonnan konkreettiseen tuotteistamiseen, markkinointiin ja myyntiin yhdessä alueen yritysten ja alan johtavien toimijoiden kanssa.
Matkailun vastuullisuus näkyväksi Keski-Suomessa – hanke
Matkailun vastuullisuus näkyväksi Keski-Suomessa -hankkeen tavoitteena on vastuullisuuden tuominen näkyväksi Keski-Suomen matkailualueella, matkailuyrityksissä ja luontokohteissa ensisijaisesti matkailijoille ja matkanjärjestäjille ja toissijaisesti paikallisilla ja medialle, matkailualueen elinvoiman varmistamiseksi.
Tilastot
Majoitustilastot
Matkailutilastoja kerätään valtakunnallisesti aina kuukausittain. Tilastoista saa kattavaa tietoa matkailun kehityksestä koko valtakunnan tasolla sekä paikallisesti. Tilastot on koonnut Tutkimus- ja analysointikeskus TAK Oy.